Błędne nawyki żywieniowe

Błędne nawyki żywieniowe

Droga do upragnionej wagi często jest długa, trudna i wyboista. W internecie pełno jest artykułów i rad czego nie jeść, gdy chcemy schudnąć lub po prostu zadbać o nasze zdrowie. Jednak nie tylko rodzaj spożywanych potraw ma znaczenie, ale też nasze nawyki i zasady, do których się stosujemy. Czego nie powinniśmy robić podczas walki o wymarzoną sylwetkę?

Nieregularne posiłki

Nieregularne jedzenie jest jednym z podstawowych błędów popełnianych przez osoby na diecie. Brak śniadania prowadzi do spadku poziomu glukozy we krwi, co skutkuje brakiem energii, gorszym samopoczuciem i słabą koncentracją. Zbyt długie przerwy między posiłkami prowadzą do spowolnienia procesu przemiany materii. Wartość kaloryczna kolejnych posiłków jest częściowo magazynowana w tkance tłuszczowej na wypadek kolejnych okresów głodu.

Szybkie jedzenie

Kolejnym z popełnianych na diecie błędów jest zbyt szybkie jedzenie. Każdy kęs należy powoli i długo przeżywać. Dzięki temu poprawi się nasze trawienie. Warto również pamiętać, że jedząc szybciej, zjadamy więcej. Także im wolniej będziemy jeść, tym mniejszą porcję zjemy.

Mało urozmaicone posiłki

Jeśli zależy nam na zdrowym organizmie i szczupłej sylwetce, niezwykle istotną kwestią jest zróżnicowany jadłospis. Powinniśmy zawsze dostarczać organizmowi wszystkie potrzebne składniki odżywcze. W naszej diecie powinny znaleźć się produkty zbożowe, nabiał, warzywa, owoce, ryby i zdrowe tłuszcze. Zbilansowana dieta to podstawa, nie zależnie czy chcesz schudnąć, czy po prostu postanowiłeś zadbać o swoje zdrowie.

Opinie (0)

Zobacz firmy

City Fit Klub Fitness Rzeszów

AL. TADEUSZA REJTANA 65
35-959 Rzeszów

Średnia Ocena

5/5
Planeta Formy- Fitness Klub i Rehabilitacja

Piłsudskiego 69b
10-449 Olsztyn

Średnia Ocena

5/5
Athletic Fitness Club

Królowej Jadwigi 1
26-600 Radom

Średnia Ocena

5/5

Podobne artykuły

Błędne nawyki żywieniowe

Błędne nawyki żywieniowe

Krioterapia, jak powstała, a jak wygląda dzisiaj?

Krioterapia, jak powstała, a jak wygląda dzisiaj?

Wysiłek fizyczny- dlaczego warto

Wysiłek fizyczny- dlaczego warto